לימודים בבית המדרש

בית המדרש הוא בית לכל תלמיד באוניברסיטה שמעוניין בלימוד תורה, וככזה הוא מציע לימוד תורה מעמיק במגוון תכניות על מנת לטפח מצויינות ומחוייבות תורנית במקביל ובמשולב עם המצויינות האקדמית והמקצועית.

ייחודיות בית המדרש היא בסביבתו האקדמית ובשיח הרצוף והמתמשך שבין בית המדרש בו עוסקים בתורה המסורה לנו דור אחר דור, ובין האקדמיה על כל חלקיה.

שילוב זה על כל מורכבותו הרבה הוא חלק מחיי לומדי ביהמ"ד, וממילא גם מהווה חלק מתכנית הלימודים המוצעת.

כחלק ממחוייבות בית המדרש לסביבתו, בית המדרש מציע תכניות לימוד גם לסטודנטים שאינם בעלי רקע דתי, לאנשי הסגל האקדמי והמנהלי, ולתושבים הגרים בסביבת האוניברסיטה.

השאיפה הינה לטפח, לעודד ולהוביל את לומדי בית המדרש לעמדות השפעה ומנהיגות בקהילותיהם ובתפקידי מפתח מנהיגותיים, כמודל של אנשי תורה עירניים וקשובים למציאות החיים.

בית המדרש מציע תכניות לימוד מגוונות ומלגות תואמות, כדי למשוך ציבור איכותי של סטודנטים ללמוד דווקא באוניברסיטת בר אילן בכלל ובלימודי מדעים בפרט.



תכנית לימוד תשפ"ג

השיעורים בבית המדרש מתקיימים במהלך היום במקביל לשעות הלימוד באוניברסיטה, וזאת על מנת לאפשר גיוון וגמישות מקסימלית.
ניתן לבחור להשתבץ ליחידת לימוד בנושא גמרא, הלכה בעיון (לקראת סמיכה לרבנות), או שיעורים בנושאים שונים, כאשר כל יחידת לימוד כזאת תיארך 90 דק' (שעתיים אקדמיות).
כמו כן, ניתן להשתבץ ליחידת סדר עצמאית. ניתן להירשם ליחידת סדר שתתחיל כל רבע שעה בין השעות 20:00 - 08:00, ובלבד שהלימוד במסגרת זו ייארך 60 דק' ברצף לכל הפחות.

ביהמ"ד מציע ללומדיו בשנה"ל תש"ף אפשרויות נרחבות לסגנונות לימוד שונים בהיקפי זמן משתנים ובהתאם לרקע ממנו בא הלומד.

מידע על תכניות אלה מופיע להלן. כמו כן, התייעצות אישית עם נציגי בית המדרש ניתן לקבל על ידי פניה לצוות המשרד בטלפון 03-5318479 או לרב ד"ר יהודה אלטשולר, ראש המכון הגבוה לתורה בדואר אלקטרוני.

לתכניות לימוד בית המדרש>>

לוקרים במכון הגבוה לתורה
על מנת להקל על שהות הסטודנטים בבית המדרש, עומדים לרשותכם לוקרים אותם ניתן לשכור ולקבל מפתח במשרד.

עלות שכירות שנתית: 70 ש"ח שימוש + 50 ש"ח פיקדון.

                 בנוסף עומדת לרשותכם ספריית ביהמ"ד ולצידה מטבחון.



ליצירת קשר

 בוואטס אפ:    

בטלפון: 03-5318479
            03-5318659